Εκπαιδευτικά Νέα 3/12/2004

ΤΟ ΤΕΕ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ 
ΚΑΡΑΠΩΡΓΗ ΣΕΡΒΙΑΣ 4, 102 48 
ΑΘΗΝΑ 
ΤΗΛ. 210 329 1200, F ΑΧ: 210 322 1772

Προς 
Την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Μαριέττα Γιαννάκου
Μητροπόλεως 15,
101 85 Αθήνα |

Αρ. Πρωτ.: 26045 Αθήνα, 17-11-04

 

 

Κυρία Υπουργέ,

Με αφορμή την από 18.10.04 ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Χημικών σχετικά με την απουσία του μαθήματος της Χημείας από το ισχύον σύστημα πρόσβασης των νέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και τη γενικότερη υποβάθμιση της διδασκαλίας του στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι:

Το μάθημα της Χημείας αποτελούσε ανέκαθεν βασικό μάθημα θετικού περιεχομένου με σημαντική βαρύτητα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Για μία εικοσαετία αποτελούσε ένα (1) από τα τέσσερα (4) εξεταζόμενα μαθήματα της 1ης και 2ης δέσμης. Συμμετείχε, δηλαδή, με ποσοστό 25% στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού εισαγωγής για όλες τις θετικής κατεύθυνσης σχολές (Πολυτεχνείο, Ιατρική, Φυσικομαθηματική, Γεωπονική κλπ.).

Η βαρύτητα αυτή ήταν απόλυτα λογική, αφού στη θεωρητική γνώση της Χημείας βασίζονται πολλές επιστήμες, φαινομενικά διαφορετικές μεταξύ τους, όπως η επιστήμη των υλικών (πλαστικών, μετάλλων, ανόργανων υλικών), των καυσίμων και λιπαντικών, των χημικών, των τροφίμων, των φαρμάκων κλπ. Παράλληλα, σύγχρονα επιστημονικά πεδία όπως το περιβάλλον και η ενέργεια στηρίζονται στις βασικές αρχές της χημείας. Επιπρόσθετα, η γνώση της σε επίπεδο γενικής παιδείας είναι απαραίτητη για τη βασική κατανόηση των εφαρμογών, των διαδικασιών, της σύστασης και των ιδιοτήτων των προϊόντων που καθημερινά συναντά ο σύγχρονος άνθρωπος.

Παρ' όλα αυτά, στο ισχύον σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που ουσιαστικά άρχισε να εφαρμόζεται από το 2000 και αναμορφώθηκε από τη σημερινή ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, το μάθημα της Χημείας υποβαθμίστηκε ως προς τη βαρύτητα του στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού μόνο στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Υγείας εμφανίζεται ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας, είτε ως "Χημεία" είτε ως "Χημεία - Βιοχημεία". Απουσιάζει, δε, εντελώς από τα επιστημονικά πεδία των Τεχνολογικών Επιστημών,

Θεωρούμε ότι η υποβάθμιση της χημικής εκπαίδευσης στο Λύκειο και κατ' επέκταση στη τριτοβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση, είναι ζήτημα εθνικής σημασίας σε επίπεδο οικονομικής και βιομηχανικής ανάπτυξης και θα οδηγήσει σε προβλήματα που σχετίζονται άμεσα με το περιβάλλον και την ποιότητα των τροφίμων, τη δράση των υπηρεσιών ελέγχου και τη σχετική επιστημονική έρευνα στην Ελλάδα.

Με βάση τα παραπάνω, ευελπιστώντας στην άμεση και θετική ανταπόκριση σας, παρακαλούμε να προβείτε στις αναγκαίες ενέργειες ώστε να διευθετηθεί το θέμα .

Κοινοποίηση: Προς:

1. Τον Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων 
Χημικών 
κ. Μιχαήλ Χαλαρή Κάνιγγος 27, 106 82, Αθήνα

2. Τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού 
Ινστιτούτου 
κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλο Αιγαίου Πελάγους 1-3, 15342, Αγ. Παρασκευή

Με εκτίμηση 
Ο Πρόεδρος

Γιάννης Αλαβάνος

 

Ακολουθήστε μας

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

« Μάρτιος 2024 »
Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σάβ Κυρ
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31